Fraktfritt vid köp av varor och produkter över 800 kr. Övriga 85 kr i frakt inom Sverige. Vid köp från Danmark och Finland tillkommer 140 kr i frakt under 800 kr och för Norge 260 kr. Då ingår tullavgift. Handlar du från Norge över fraktfritt tillkommer tullavgift på 120 kr.
OBS! vid köp av kurs samtidigt med varor går det ej att tillgodoräkna sig kursavgiften för att komma upp i fraktfritt.
Vid beställning från Tilno AB träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en epostad orderbekräftelse. Förekommer det felaktigheter (t.ex. felaktigt pris eller tryckfel/felskrivning) i orderbekräftelsen förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand.
Tilno AB ingår endast avtal med myndiga personer (över 18 år). Tillägg, ändringar och att avbryta en order kan endast göras så länge en order inte är skickad från Tilno AB lager.
Tilno AB levererar inom hela Sverige och vi använder DHL. Normalt sett skickar vi din order inom 1-2 dagar (helgfria vardagar) och leveranstiden hem till dig är 1-4 dagar (beroende på tillgängliga leveransalternativ i ditt område) från det att vi mottagit din order.
I vårt sortiment finns också beställningsprodukter, dessa produkter lagerhåller vi inte själva utan dessa måste beställas från våra leverantörer innan vi kan leverera dem hem till dig. Beställningsprodukter har upp till 7 arbetsdagars leveranstid. Vid köp över 800 kr är det fri frakt vid köp under 800 kr debiteras du en fraktavgift på minimum 85 kr.
Du blir aviserad via SMS när ditt paket är framme. Glöm inte att ta med dig giltig legitimation, bud ska visa upp både sin och mottagarens legitimation. Obs! Ej uthämtat paket debiteras med en avgift på 200 kr.
Vid eventuella leveransförseningar så kontaktar Tilno AB dig vi e-post. Passar inte det nya leveransdatumet kan du enkelt byta datum eller avbryta din order.
Tilno AB står för transportrisken från Tilno AB lager till kund. Vid returer står kund för transportrisken till Tilno AB lager.
Om du har mottagit en transportskadad produkt ska detta anmälas direkt till Tilno AB.
E-post: info@tilno.se
Har du mottagit en felaktig produkt bör detta anmälas direkt till Tilno AB.
E-post: info@tilno.se
Priser anges inklusive moms. Avgifter för frakt tillkommer på köpbelopp under 800 kr. Den slutgiltiga kostnaden inklusive fraktavgift anges på kassasidan. Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK).
Du anmäler dig via formuläret i programmet och får därefter kursprogram och vägbeskrivning. Din anmälan ses som fullständig när vi fått in din bokning i vårt websystem och kan debitera den. Kursavgift och utbildningsavgifter betalas ej tillbaka då man upptar plats för annan sökande.
Din hund skall vara grundvaccinerad (valpsjuka, parvo, HCC)
Vid BPH och Nosework följer vi SKK och SNWK regler för återbetalningar.
OBS! återbetalning gäller ej om hund blir sjuk eller avlider, gäller BPH.
Vi samarbetar med Ecster som erbjuder betallösningar för både e-handel och fysisk butik. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.
I samarbete med Ecster erbjuder vi faktura, delbetalning, kortbetalning och Swish genom ehandelskassan Ecster Pay. Genom att använda kassan godkänner du Ecster Pays användarvillkor. Genom att klicka på "Genomför köp" accepterar du betalningsansvar, villkor för valt betalsätt samt godkänner våra köpvillkor. Hantering av all information i Ecster Pay sker krypterad med SSL.
Ibland kan det kännas bra att inte ta hela kostnaden på en gång. Med delbetalning från Ecster betalar du alltid i en takt som passar dig. Villkor för delbetalning
I vår butik har du möjlighet att välja faktura och betala hemma i lugn och ro. Fakturavillkor
Vi erbjuder kortbetalning med Visa, Mastercard och Maestro. Ingen avgift tillkommer för betalning
med kort. Villkor för kortbetalning
Förklaring när man får betalningsavin
Väljer kunden kort dras pengarna från kortet när ordern debiteras, väljer kunden delbetalning så skapas det en fysisk faktura som skickas ut till kunden månaden efter det att ordern debiterats. Väljer kunden faktura så skickas den via mail direkt när ordern är debiterad.
OBS, debitering kan ske senare än ordertillfället. Vi debiterar normalt först när vi skickat en fysisk beställning. Kurser, tävlingar eller tjänster debiteras normalt i nära anslutning till beställningen/köpet.
Tilno AB återbetalar pengar inom 20 dagar från den dag överenskommelse om återbetalning träffats. Vid överenskommelse om omleverans eller avhjälpande av fel vid reklamation återbetalar vi eventuella fraktkostnader inom 20 dagar från det att vi mottagit den reklamerade varan.
Vid köp av varor (ej kurser eller utbildning) hos Tilno AB så har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp i upp till 30 dagar efter det att du har mottagit din order. När du mottagit en order har självklart rätt att undersöka dina varor men om du har hanterat varan i en större omfattning än vad som krävs för att fastställa varans egenskaper förbehåller sig Tilno AB sig rätten att ta ut en värdeminskning vid ett eventuellt ångrat köp. Vid en beställning av varor som levereras i förpackningar som inte går att öppna utan att skada förpackningen så har du som kund rätt att öppna förpackningen för att granska din vara. utan att din returrätt förbrukas. Tilno AB förbehåller sig dock rätten att göra ett eventuellt avdrag på återbetalningsbeloppet motsvarande det värde som varans värde minskat med till följd av att (i) varan hanterats i större omfattning än vad som är tillåtet enligt lag (dvs. varan kan inte längre anses vara oanvänd/oskadd) och/eller (ii) förpackningen tillfogats större skada än vad som situationen krävt vid öppnandet av förpackningen.
Vid retur kontaktas Tilno AB först för överenskommelse om hur returen skall gå tillväga. Kontakt sker via e-mail till info@tilno.se. Du kan läsa mer om ångerrätt vid distanshandel på Konsumentverkets hemsida.
Samtliga varor på Tilno AB omfattas av lagstadgad reklamationsrätt på 3 år. Det är endast ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten och inte sådana fel som är orsakade av normalt slitage. Reklamation av varor till Tilno AB ska göras inom skälig tid, dock inom 2 månader efter att du mottagit varan. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
När du upptäcker att det finns ett fel på varan och vill göra en reklamation kontaktar du oss snarast möjligt, genom e-post: info@tilno.se
När du genomför en beställning hos oss anger du personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Som registrerad kund hos oss har du enligt personuppgiftslagen rätt att begära ut de uppgifter vi lagrar om dig. Om informationen vi lagrar om dig är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska korrigeras eller tas bort ur systemet. Vill du utföra en sådan korrigering eller borttagning av uppgifter måste du kontakta oss via e-post.
En cookie är en textfil som skickas från en webbsida, t.ex. www.tilno.se, till din dator, där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att ge tillgång till olika funktioner på vår webbplats. På tilno.se används cookies för statistik, spara varukorg och moms-inställningar. Om du har ställt in din webbläsare på att inte acceptera användning av cookies kommer du inte kunna använda alla funktioner på vår webbplats. Du kan enkelt ändra inställningar eller ta bort lagrade cookies genom inställningarna i din webbläsare.
Som konsument skyddas du alltid av de i allmänhet tvingande regler som följer av tillämpad lagstiftning. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument på Konsumentverkets hemsida.
Vi reserverar oss för händelser som krig, katastrofer, arbetsmarknadskonflikter och pandemier (inkl. Covid-19) som vi ej kan påverka.
Vi följer de regler och rekommendationer som finns men kan i dessa fall ej garantera återbetalning av anmälningsavgifter eller andra avgifter kopplat till våra evenemang eller leveranser.